צחוק? זה לא צחוק!

במועדונית הקשישות של חסדי יוסף חושבים כל הזמן כיצד ניתן לשפר את בריאות גופן ונפשן של הקשישות. מעבר לארוחה יומית מזינה, חמה וטעימה, המכילה את כל אבות המזון מתוך תפריט שהותאם על ידי תזונאית מומחית, שוקדים על תוכניות בריאות נוספות ומגוונות.

כל מאמץ לא נחסך על מנת להביא את השירות הטוב ביותר לרווחתן של הקשישות.

השבוע, ביוזמת מפעילת המועדונית, זכו הקשישות להשתתף, לראשונה בחייהן, בסדנת צחוק מקצועית. בשנים האחרונות התפרסמו מחקרים אמינים שנעשו במכוני מחקר ידועי שם, אודות הצחוק והשפעתו. אף התפתח מדע הגלוטולוגיה העוסק בחקר הצחוק והשפעתו על בריאותו הפיזיולוגית והפסיכולוגית של האדם. במחקרים הוכח כי לצחוק תרומה משמעותית ומכרעת על בריאותו של האדם בכל גיל!

התברר כי לאחר צחוק, ישנה ירידה בגוף בהורמוני הדחק, כמו האדרנלין והקורטיזול, מה שמחזק את המערכת החיסונית ומוריד את לחץ הדם כהשפעה מיידית.

בנוסף הצחוק גורם לשיחרור אנדורפינים שמשפרים את מצב הרוח והבכך תורמים לבריאות הנפשית.

סדנת הצחוק שהופעלה במועדונית הקשישות ענתה על הצורך לגוון בהפעלות המטפחות ומעודדות בריאות מחד, מבלי לעייף או להתיש את הקשישות שגילן מתבגר עמו"ש וזקוקות לפעילות גופנית מתונה- מאידך.

הסדנה הצליחה מעל ומעבר למשוער! גם קשישות שבימים שבשיגרה שומרות על ארשת רצינית ואפילו מקטרת… גם אלו שתמיד נאנחות אנחות עמוקות ומתלוננו ללא הרף…

כן, גם אלו למדו לשנות גישה, לעבוד על מצב הרוח והחיוניות הפנימית ללא תלות בגורמים חיצוניים. סדנת הצחוק המקצועית איפשרה להן לשנות את זווית הראיה הקבועה , להביט במבט משועשע, לגבש דרכי התמודדותללא לחץ, ולפתח יצירתיות. וכבר אמרו: החיים נהיים יותר קלים אם במקום לקחת אותם קשה- פשוט נצחק עליהם!

 

דילוג לתוכן