יום כיף לילדי חסדי יוסף

איך גרמנו גם להם לחייך?

מאות ילדים השתתפו בהפנינג מיוחד שאירגנה עבורם עמותת "חסדי יוסף"

ביום ראשון השבוע זה קרה. מאות ילדים שביומיום אין להם סיבה לחייך, לא הפסיקו לחייך, לצחוק וליהנות. עמותת "חסדי יוסף" שמה לה למטרה לתת סיבות טובות לחייך, לאלו שאין להם. ביוזמת העמותה נערך הפנינג ענק לילדים מהמשפחות הנתמכות ע"י "חסדי יוסף".

לאורך השנה "חסדי יוסף" מלווה מאות משפחות במעגל תמיכה חם ואוהב, המקיף את כל תחומי החיים. בבית התמחוי של "חסדי יוסף" סועדים מדי יום עשרות אנשים בודדים וקשי יום, ומאות מנות מבושלות ומזינות נארזות ונשלחות לבתיהן של משפחות במצבי מצוקה. בנוסף, במועדונית "תלתל",המופעלת ע"י "חסדי יוסף" הילדים ממשפחות אלו זוכים למנה חמה וטעימה ולמגוון פעילויות פיתוח והעשרה. הילדים היקרים הללו, המוכרים כל אחד ואחד באופן אישי על ידי העמותה, חיים בצילו של עוני ומחסור. חלקם הם ילדים להורים הנעזרים בפרויקט "אופק" מבית "חסדי יוסף",העוסק במתן תמיכה וייעוץ לנפגעי נפש, וחלקם יתומים או כאלו הגדלים במשפחות חד הוריות בתנאי חיים שאינם פשוטים. הקו המנחה את העמותה הוא העיקרון לפיו איכות החיים החיונית להתפתחותו התקינה ולבריאותו הפיזית והנפשית של הילד, אינה רק בסיפוק מזון בסיסי. מנקודת המבט של "חסדי יוסף", הדרך להבטיח בס"ד את שלומם וגדילתם הבטוחה של ילדים בסיכון, היא על ידי סיפוק הצרכים הפיזיים, הנפשיים והרגשיים כאחד. מתוך כך פועלת העמותה לאורך מעגל השנה למלא את חייהם של הילדים בפעילויות מגוונות המתאימות לתחומי העניין שלהם.

בהפנינג הענק, שהתקיים באולמי זוויעהל בירושלים, ניתנה לילדים הזדמנות מיוחדת לחוות יום של כיף ופינוק ממש כמו ילדי שמנת… הם קפצו בהתלהבות במתנפחים לקול צלילי המוזיקה, התנסו בסדנת בלונים ייחודית, השתתפו בדוכני תחרויות ויצירה וצפו בהופעת יוני הלהטוטן. הילדים אכלו מנת פיצה חמה וטעימה, פופקורן, ברד ושערות סוכר, וכל מה שמשמח לבבות קטנים…  לעומדים מן הצד נראה היה האירוע כהפנינג רגיל לכל דבר, אך במבט אנושי ראית כי האושר ממלא עד גדות. תחושת ה"גם וגם וגם" היתה מרגשת כל כך, וניתנת למישוש. יכולת להרגיש שבשביל הילדים היה זה אירוע של פעם בחיים, בו חשבו עליהם, ורק עליהם. לקראת סיום האירוע השתתפו הילדים בהגרלות על משחקים שכיף לקבל. אפיזודה מרגשת במיוחד נרשמה עת הוכרז שם הזוכה בפרס הראשון- אופניים איכותיות. בנם של משפחת ה. מסנהדריה, ששני הוריו אילמים חירשים, חלם זה זמן רב על אופניים כאלו בדיוק… "אין כסף, ה' שלח לנו את האופניים בזמן… תודה ענקית ל"חסדי יוסף" שבזכותם יכולתי להגשים חלום!" העבירה לנו את המסר גב' ה. תוך שימוש בשפת הסימנים, כשדמעות בעיניה. בכך הצטרפה לעשרות המשפחות שיצאו מהאירוע ובידיהם מתנות נפלאות.

"חסדי יוסף" גאה בעיניים המבריקות הללו, בפיות המחייכים ובצלילי הצחוק, ומבטיחה בעזרת ה' לערוך אירועים נוספים שיגרמו לעוד ועוד חיוכים לאלו שעד אתמול לא היו להם סיבות טובות לחייך…

דילוג לתוכן