בתלתל אומרים לא! לצעצועים מסוכנים

במועדונית תלתל, הממוקמת במרכז ירושלים, מתארחים בכל יום עשרות ילדות וילדים ממשפחות מצוקה – מתושבי האזורים הסמוכים. מטבע הדברים, הילדים נחשפים בעונה זו לצעצועים השונים שמהווים חומר נפץ אמיתי בכיסי הילדים והמתבגרים. רבים מהילדים נולדו לתוך מציאות שבה נשמעים פיצוצים ופרצי צחוק מופרעים בסביבתם בכל שעות היום והלילה. לרובם אין מודעות מספקת לסכנות העצומות הטמונות במשחקים התמימים למראה- שומים, פיקות, שמפניות… האחים הגדולים והשכנים מתעסקים עם הנפצים בקרבתם, הם מתרגלים לכך ועד מהרה מנסים גם הקטנים יותר את כוחם בפיצוצים מרעידים ומחרידים.

במועדונית תלתל הרימו את הכפפה ויזמו פעילות מיוחדת לטיפול בתופעה המסוכנת ולמניעתה. בליווי עובדת סוציאלית מקצועית פתחו במבצע הסברה ייחודי המפשט וממחיש לילדים בצורה נכונה ואת הסכנות הכרוכות בשימוש בנפצים ואף בצפייה בהם. המדריכה פנינה מספרת: "מנינו בפני הילדים את הבעיות והסכנות- הילדים שיתפו פעולה באופן יוצא מן הכלל! הם פירטו את מפגעי העשן והרעש הנורא, המבעית ומבהיל תינוקות ומבוגרים. כמובן שתיארנו באופן מושכל את סכנת ההתפוצצות שיכולה להיגרם חלילה על ידי הנפצים- קטיעת אצבעות, התלקחות וכו'. עברנו לפעילות מעשית בדרך של משחק ויצירה, חיברנו סיסמאות קליטות וחזרנו עליהן שוב ושוב. הכנסנו היטב לראש: לא מתעסקים עם פיקות ונפצים! כי יש דרכים אחרות לשחק, לשמוח וליהנות.

אנו מקבלים תגובות חמות וחיוביות מההורים, המתארים כיצד הילדה הקטנה "מחרימה" את אחיה שמחביא בבית משחקים מסוכנים, וכיצד היא מצליחה להשפיע עליו…. בכך נוכחנו לראות את ההפנמה הנפלאה של הילדים בנושא, וזאת הרי מטרתנו: לתת לילדים חווית גדילה נורמלית, תקינה ובטוחה". חודש אדר שמח ובטוח לכולם!

דילוג לתוכן