ברכת (סלי) המזון

תשע שנים עברו מהיום המר והנמהר, בו נלקח מאיתנו עטרת ראשינו, אביהן של כל ישראל, הראשון לציון והרב הראשי לישראל הרב מרדכי אליהו זצוק"ל זיע"א. תשע שנים בהן אנו כה חסרים את דמותו שופעת החום, האימהית והמסורה לכל אחד ואחד מישראל. דרכו היתה בצניעות ובלבביות, לא חש כל השפלה לרדת לדרגתו של כל יהודי ולהדליק את הניצוץ החבוי בליבו. מעולם לא חסך כל מאמץ נפשי או פיזי למען יהודי נזקק, קשה יום או יהודי בכל צרה שהיא. בחום ליבו היה מברך את כל הפונים אליו, ללא הבדל עדתי או מגזרי. ברכנו אבינו כולנו כאחד….

הרב דייטש שליט"א שיבדל לחיים טובים וארוכים, יו"ר ומייסד של עמותת חסדי יוסף המסייעת למאות נזקקים ומשפחות נצרכות, זכה לשנים ארוכות של קשר עמוק וחם עם הרב אליהו זצוק"ל. ההערכה ההדדית שחשו זה לזה, הכבוד הרב שרחשו, הביקורים הרבים בחסדי יוסף והדאגה לקיומו ולביסוסו של מרכז החסד העצום הזה- לא יישכחו לעולם.

בעצמותינו נחקקו הזכרונות כיצד היה מגיע הרב אליהו זצוק"ל כדי לבדק, להתרשם ו… להתרגש, מדי חג ומועד, בעת הכנת הקמחא דפסחא וסלי הסיוע האחרים למשפחות ולגלמודים. בכל מאודו נחלץ לסייע לפעילות עמותת חסדי יוסף, מכיון שהעריץ והעריך את היקף ואיכות הפעילות ואת העומד בראש המערכת הענפה- הרב משה דייטש שליט"א.

מי יתן וזכותו וזכות ברכתו תעמוד לכולנו שנזכה תמיד להיות מן הנותנים והמעניקים ברצון ובחפץ לב וה' ישלח ברכה בכל מעשי ידינו, אמן סלה.

יהיו הדברים לעילוי נשמתו.

דילוג לתוכן